Спечели един екстра час в ежедневието си с тези 12 трика

Share on facebook
Facebook
Share on email
Email
Share on print
Print
Share on pinterest
Pin
Време за четене: 8 мин

Един час повече всеки ден – 365 пъти повече ефективност

Представяш ли си какво би било, ако можеше всеки ден да имаш един екстра час за каквото си поискаш? Звучи налудничаво и очевидно никой не е способен да направи продължителността на деня 25 ч. Има някои трикчета, с които, обаче, това е постижимо. А какво ще правиш с твоето време, оставям ти да решиш и съм сигурна, че вече идеите започнаха да бликат в съзнанието ти. Когато аз се замислих за това, мигновено си представих един час повече спорт, комуникация с хора, четене на любима книга или обучение онлайн, време за идеи за нов бизнес или ежедневно и последователно развиване на настоящ, а защо не и просто домашно спа с етерични масла и ароматни смеси? Хм… Замечтах се!

Всеки, който ме познава добре знае, че обичам да правя стотици неща, но в повечето случаи реализирам 50-80% от идеите си, а другите 20% остават някъде там, мистериозно неизпълнени и чакащи реда си. Освен това, дълги години не бях точна в личния си живот и това беше породено от просто „мотаене“ вкъщи, без да се случва нещо кой знае колко съществено. Сигурна съм, че и на теб поне няколко пъти в живота ти се е случвало да започнеш курс и да не го довършиш, да се запишеш за тренировки и да спреш след втория месец или да не погледнеш часовника и да закъснееш. Всичко това ме провокира да потърся информация за това как да съм по-организирана и, ако е възможно – да спечеля един час повече ежедневно. Намерих някои интересни идеи за тази цел и нямам търпение да ги споделя!

Тайната се крие в 12 малки, но значими дейности, които ти „освобождават“ по един час всеки ден.

Прилагането на един трик спестява поне 5 минути. Ако успееш да приложиш всички 12, то със сигурност ще спечелиш заветните 60 минути с лекота. Никой няма да те кара да мултитаскваш или да си някакъв измислен супер-човек. Една идея организация и готово! Прибягвам към съществената част:

Трик 1 – Спри да „snooze“-ваш алармата

Учените отдавна са доказали, че колкото и малко да си спал, ако веднъж си чул алармата и се събудиш, сънят ти вече не е качествен. Преди да започнеш да цъкаш на ум, че си искаш съня, ще обясня какво визирам. Ти натискаш бутона за отлагане, заспиваш, след 5 минути телефона отново звъни, пак го изключваш, после пак и така поне 15 до 30 минути. Какво се случва с теб? – Ненаспан си, ставаш нервен и всичко ти е криво. Сложи телефона достатъчно далеч, настрой приятен, но все пак отличаващ се тон и когато алармата звънне, се изстреляй от леглото.

един час

Трик 2 – Приготви всичко нужно за деня от предишния

Ако ходиш на фитнес преди работа, си стегни багажа от предния ден. Ако искаш да си направиш сандвич за работа, приготви и опаковай храната си, така че сутринта само да я вземеш със себе си. За дамите – ако имате въображение и нерви, можете да приготвите аутфита си за следващия ден от предната вечер. За мен е почти невъзможно това да се случи, вероятно и за вас, но, все пак, опитайте – може и да сработи. Прехвърлянето на някои сутрешни задължения в предния ден дава цял прозорец от свободно време.

Трик 3 – Фокусирай се в дейностите си и премахни нуждата от повторна проверка

Да, доста неща ни разсейват. Все нещо звъни, минават хора, телефонът постоянно свети с нотификации. Трудно е да задържиш вниманието си дълго време на едно нещо. Поради тази причина често се налага да проверяваме свършената работа по два, а понякога даже и по три пъти, дори да става дума за заветното „Заключих ли колата?“. Когато правиш нещо, било то битово и ежедневно, опитвай да си максимално съсредоточен. Не е особено лесно – опитай да съзерцаваш растение за 20 секунди, без да се разсейваш. В началото е трудно, но се твърди, че с повече практика става по-лесно. Това важи и за най-обикновените дейности. Премахни нуждата да проверяваш всичко, което правиш, като даваш 100% от себе си, докато го правиш. Не на последно място това упражнение те прави по-удовлетворен, тъй като много повече се наслаждаваш на процесите, които извършваш. Но това е друга тема и я оставям на други хора.

Трик 4 – Яж здравословна, но студена и все пак бърза закуска

Ако не закусваш, не губиш време в това. Обаче съм сигурна, че има много луди като мен, на които целият свят им е крив, ако първото хранене е чак по обяд. Дори да изям само един плод, той ще предотврати момента, в който вадя нечие око. Какво да ядем тогава? – Омлетът може да се замени с овесени ядки, протеиново барче, смути, шейк, плодове, оризовки с авокадо или фъстъчено масло и ябълка или пък сурови ядки, накиснати от предния ден и готови за консумация. За любителите на омлета – приготвен във форма на мъфини в тава, ще ви е под ръка за минимум 2 хранения и няма да е нужно да го печете сутринта. Филийката на баба, намазана с домашна лютеничка или хумус също е добра и засищата опция. Идеята е ясна – готвенето се препоръчва след работа.

един час закуска

Трик 5 – Виж кои навици по-скоро ти губят времето

Някои навици за един човек може да са полезни, но на теб да ти губят времето. Визирам неща като твърде продължителен душ, гримиране или обличане по половин час, разглеждане на социалните мрежи, слушане на новини по половин час и т.н. Ако е така, то е време да спрат да ти пречат. Не нарушавай сутрешната си рутина или ежедневните си любими неща, но прецени кои дейности те зареждат с онова хубаво нещо в корема и кои вече просто не са ти нужни. Ако не можеш да ги определиш, си води дневник или журнал за 2-3 дни и виж какво се повтаря най-често.

Трик 6 – Сложи телефона, таблета и лаптопа по-далеч

Окей, почти всички работим с компютри. Но ако изпозлваме лаптопа за комуникция с хора, четене на статии, гледане на видеа и др., значи отново се разсейваме. За да си ефективен, прави и проверявай всичко това, но в моментите, когато си почиваш. Ако работиш без фиксирани почивки, опитай Pomodoro метода – работиш 25 минути и почиваш 5. След 4-5 серии имаш 30 минути за обяд и после отново продължаваш по същия начин. За мен е по-оптимално да работя 50 минути и да почивам 10, но това зависи от твоя ритъм и начин на живот. Дори и просто да вървиш, остави телефона в джоба си и се огледай. Спомни си какво ни учат децата за това.

птици

Трик 7 – Носи обувки, които са направени за ходене

Ако искаш да си с ток – носи го в раница или чанта. Когато бързаш и трябва да ходиш по-дълго разстояние или гониш градския, просто сложи любимите си маратонки и включвай турбото. Важи и за мъжете, разбира се! Не е нужно винаги да сте с официални и неудобни обувки. Ходенето бързо е полезно, топи мазнините от корема, действа положително на емоционалното състояние и винаги сте навреме, където трябва.

Трик 8 – Когато трябва да направиш нещо важно, помоли за помощ и делегирай задължение в замяна на услуга

Съквартирантът, любимият или детето – не е срамно да ги помолиш за помощ, ако нямаш време и очевидно имаш нещо наистина приоритетно за вършене и времето не ти стига. Ако само ти чистиш, готвиш и подрежаш, то може да помолиш и съквартиранта да ти помогне някой път. Любимият ти може да не обича да подрежда, а ти може да не обичаш да готвиш – тогава единият поема едното, другият – другото. Така всеки знае какво има за правене и става много по-лесно. А после направи нещо мило в замяна и се сети как това повишава доверието, което си имате. Ако имате деца е желателно да ги включвате по мъничко в ежедневните задачки, дори и под форма на игра и забавление. Така ще е по-лесно за вас и по-приятно за тях, когато един ден се озоват сами в квартира и пералнята не се пуска сама.

Трик 9 – Отговаряй на имейлите само сутрин или следобяд, или най-много два пъти дневно

Бързият отговор винаги показва отговорност, но се губи повече време, ако се отговаря на имейлите един по един. В момента, в който отделиш половин час само за това, може да отговориш на много повече съобщения, отколкото ако отговаряш на всяко по отделно. Не всеки може да постигне това, спрямо естеството на работата си, но пък ако имаш тази възможност – опитай, ефективно е. А по кое време да отговаряш, зависи от това кога най-много се налага да комуникираш с хора.

Трик 10 – Опитай да си лягаш 5 минути по-рано

Ако и ти си като мен, то тогава си лягаш, когато ти се приспи. Това е супер, следваш ритъма си, тъй като понякога си уморен, а в други дни – пълен с енергия. Ако обаче се опиташ да си кажеш, че ще си легнеш 5 минути по-рано, има възможност да си легнеш дори 30 минути по-рано, без да искаш. Ако си имаш половинка и той/тя подкрепя твоите щури идеи и е съгласен също да си ляга по-рано, ще имате повече време да поговорите качествено или просто да останете насаме. Ако фиксираш приблизителен час на лягане става още по-лесно и получаваш бонус – трик 1 става лесен като игра.

сън

Трик 11 – Един път седмично си подари вечеря навън или доставка на храна

Какво толкова? – Не винаги и не всеки ден. Един път седмично си позволи да хапнеш нещо навън в приятна компания или си поръчай храна за вкъщи и прави нещо по-смислено от това да стоиш над котлона. Със сигурност ще си спестиш поне един час. Е, ако си скрит майстор-готвач, за когото готвенето е изкуство и истинска медитация, си готви, но помисли за прахосмукачка-робот, любезна леля, която веднъж месечно да почиства дома ти вместо теб или друг трик, който ще те улесни в ежедневието.

Трик 12 – Бъди емоционална скала

Много хора отделят твърде много време да мислят по конкретни теми, които не могат да разрешат в момента. Аз самата съм такава – понякога твърде емоционална, аналитична и с кълбо от мисли – кое, как и защо. Преди време научих нещо много важно – някои проблеми не са проблеми за сега. Съответно не ги мисля в настоящия момент. Ако съм на интервю за работа след 2 седмици, няма през целите 2 седмици да мисля за това. Ще си направя проучването, ще се подготвя и после ще чакам да дойде. Да си емоционална скала не значи да нямаш емоции, никак даже. Означава, че когато нещо или някой оказва някакво влияние върху теб, ти усещаш по-бързо какво е то и взимаш осъзнато решение как да постъпиш. Това е най-трудният трик, но е и най-отблагодаряващият се в дългосрочен план. Благодаря на Класния, че ми помогна да започна да се уча на това.

Аз успях да приложа 4-5 от тези 12 трика за един час повече всеки ден и има ефект, но определено не става мигновено. Вече не водя битка с времето, но, когато мога, се опитвам да го оптимзирам, за да имам все повече пълноценно преживени моменти без бързане и стрес. Ще се радвам, ако са полезни и за теб, или ако знаеш и други начини, с които да станем магьосници с 25-часов ден. Сподели знанията и опита си с нас, за да достигнат и до повече хора. Бях вдъхновена да напиша тази статия от книгата „How to work for yourself“ на Bryan Cohen и я препоръчвам и на вас. А сега, прилагам трик 6 и се отдавам на настоящия момент. 😉

Pura vida!

 

 

[Брой гласове:4    Average: 5/5]
Share on facebook
Facebook
Share on email
Email
Share on print
Print
Share on pinterest
Pin
Пепа Драгоева

Пепа Драгоева

Бранд мениджър по професия, певица през свободното време и мечтател - постоянно. През 24-те часа, с които разполага всеки ден, се занимава с хиляди неща, та дори и остава време за приятели и един заек - Льольо. Преди това учи химия, но рязко сменя посоката към маркетинга и твърди, че това е едно от най-добрите й решения. Мечтае за свят, пълен с по-усмихнати хора, обича да пътува и да е сред приятели на по чаша вино. Любовта й към изкуството и красивите неща я доведе в PURA VIDA.
Пепа Драгоева

Пепа Драгоева

Бранд мениджър по професия, певица през свободното време и мечтател - постоянно. През 24-те часа, с които разполага всеки ден, се занимава с хиляди неща, та дори и остава време за приятели и един заек - Льольо. Преди това учи химия, но рязко сменя посоката към маркетинга и твърди, че това е едно от най-добрите й решения. Мечтае за свят, пълен с по-усмихнати хора, обича да пътува и да е сред приятели на по чаша вино. Любовта й към изкуството и красивите неща я доведе в PURA VIDA.

Може би ще ти хареса да прочетеш и това: