Училище в Балтимор замести наказанието с медитация.
Резултатите от нестандартния метод са поразителни.
Какво бихте направили, ако сте преподавател в училище и вашите ученици не спазват така необходимата дисциплина за учебния процес? Обичайната реакция в такъв момент за повечето учители, за да проявят контрол над ситуацията, е да наложат наказание над своите възпитаници.
Медитацията като метод за дисциплиниране
Доста от нас едва ли биха си помисли, че могат да въведат медитацията като метод за изграждане на дисциплина в училище. Робърт У. Колман, преподавател от основно училище в Балтимор, в щата Мериленд, САЩ залага точно на тази стратегия.
Новият метод за поемане на отговорност се оказва доста ефективен. Основното училище решава да се фокусира върху подобряване на дисциплината, прилагайки медитацията като главен подход.
Вместо децата да бъдат изправяни да висят в ъгъла или да посещават директорския кабинет всеки път, когато нарушават дисциплината в час, се изпращат в обособена стая за медитация. Няма нито един наказан ученик от началото на 2017г.
Междувременно в близката гимназия „Патерсън парк“, в която също се прилагат подобни методи за подобряване на поведението и осъзнатостта в час, се наблюдава спад в процентите на наказания и увеличаване на интереса по време на учебния процес.
Благодарение на този нов метод децата идват с желание на училище!
Такива програми за осъзнаване и равновесие в училище вече се прилагат и у нас
Една от тях е така наречената „Детство без агресия” на фондация „Изкуството да живееш”, която се провежда безвъзмездно в училища и домове за деца в неравностойно положение. Целта ѝ е да научи децата на възраст между 8 и 15 години как ефективно да се освобождават от стрес и негативни чувства и емоции като страх, гняв, агресия и др.
Програмата стимулира развитието на самоуважение, увереност и толерантност към другите, като цели да предотврати изблици на насилие у децата. До момента над 4000 деца са преминали тази програма. В съдържанието на програмата са включени интерактивни упражнения и игри, изграждащи доверие между учениците. Те им помагат да разбират по-добре себе си и другите. Намалява се стресът и напрежението, чрез отпускащи упражнения (дихателни и физически), смях, забавни игри, подпомагащи концентрацията. Прилагат се техники за справяне с гняв и други негативни чувства.
Да възпитаваш се оказва една от най-трудните задачи за времето ни и именно децата са най-големите ни учители. Агресивните подходи пробуждат страх и чувство за малоценност. Вместо тях бихме могли да отворим очите си за алтернативни методи като медитация, дихателни и физически упражнения, които правят малчуганите усмихнати, продуктивни и по-спокойни.
Защо да посегнем с ръка, когато можем да погалим?
Източници:
Thinking Humanity
The art of living