Медитацията – Как да постигнем желания ефект от нея?

Share on facebook
Facebook
Share on email
Email
Share on print
Print
Share on pinterest
Pin
Време за четене: 3 мин

Защо медитацията е едно от най–добрите неща, които може да направите за себе си?


Много пъти съм се съпротивлявала на медитацията с извинението, че нямам време. Концентрацията в повечето случаи е изискваща, а понякога и невъзможна. И досега в някои моменти ми е трудно да практикувам – главно, когато не мога да се съсредоточа.  Да избягаш от мислите си е цяло приключение.

Медитацията всъщност е много проста духовна практика, която ние хората имаме тенденция да усложняваме.

Изразено по най-елементарния начин (който и аз съм приела): медитацията е 90% отстраняване на отпадъци – емоционални, духовни, психически и дори физически. Когато елиминирате отпадъците, това което остава във вас е Място. Това, което се настанява в това място е спокойствие, внимателност, удовлетвореност.

Медитацията е не просто средство за релаксация. Основната ѝ цел е да развие способността ни да отговаряме умело на житейските трудности, както и на радостите. Да приемаме и двете.

медитацията

Три са основните типове медитация: йога, мантра и внимателност.

Йога медитацията има за цел фокусирането върху една точка, което ще ви позволи да стигнете до самореализация. Този тип медитация ще направи така, че ума и тялото ви да растат и действат в синхрон.

Мантра медитацията е най-често срещаният вид медитация. Това е медитацията „Оммм”, тази, за която най-първо се сещаме. Избирането на няколко думи, които повтаряме отново и отново по време на практиката, води до успокоение. Думите имат сила да ни влияят и тази медитация ни показва точно това.

Медитация – внимателност е тази, която се фокусира върху осъзнатото дишане. Тази форма на медитация, ни позволява да бъдем в момента. Днес. Тук и сега.

Практикуващите дишат бавно и дълбоко, отброявайки дъха си, като по този начин се фокусират върху вдишванията и издишванията си. Целта е да се съсредоточим и да игнорираме мислите си. Осъзнатото дишане ни помага да намалим тревожността, да подобрим концентрацията си и да придобием по-голяма емоционална гъвкавост.

За мен, тази техника е най-лесно приложима и ми дава най-голяма възможност да се концентрирам. Всеки път, когато умът ми започне да се рее и да се губи в желани или нежелани мисли, се старая просто да дишам. Внимателно и осъзнато.

медитацията

И така, какво трябва да знаем преди да започнем да медитираме?

  • Колко медитация на ден е достатъчна?
    Медитирането в продължение на 10 минути на ден е много по-добър вариант от медитирането по 60 минути веднъж седмично например. Опитвайте се да медитирате често (всеки ден, ако е възможно), дори и само за няколко минути.
  • Медитирайте на тихо място. Тишината ще ви позволи да се концентрирате по-добре и ще направи вашата медитация много по-продуктивна.
  • Не се разочаровайте от себе си, когато умът ви се лута и не може да се съсредоточите. Повярвайте, случва се на всеки – дори и при хора, които практикуват от години.
  • Ако не можете да се концентрирате, опитайте да броите. Бройте вдишванията си, например  до пет, същото направете и с издишванията.

Кои са някои от доказаните ползи на медитацията?

Медитацията е чудесен старт на деня

Всички знаем колко е трудно да се измъкнем от удобното ни легло сутрин. Медитацията ни помага да преминем плавно през момента от събуждането и разсънването до започването на деня ни. С помощта ѝ можем да оформим преживяванията и реакциите си. Медитацията също е средство за ежедневно напомняне, че ние ​​контролираме живота си.

Медитацията увеличава позитивната нагласа

Медитирането дори няколко минути на ден поражда обич и положителни чувства. Нашата енергия е като бумеранг. Каквато енергия насочвате от себе си към заобикалящата ви среда, такава и получавате.  Когато мислите позитивно, начинът, по който виждате света около вас се променя.

Медитацията повишава самоувереността

Да видите света в положителна светлина води до виждане на  себе си по позитивен начин. Медитацията ви помага да обичате себе си и да осъзнаете че сте достатъчни, такива каквито сте.

Медитацията намалява тревожността

Когато се съсредоточите върху положителната енергия във вас, вие сте в състояние да намалите безпокойството. Понякога дълбоките, осъзнати вдишвания и малко тишина са всичко, което ви е необходимо за успокояване на тревожността.

Медитацията ви осигурява по-дълбока връзка със себе си и ви дава усещане за цялост.

Когато медитирате е трудно да игнорирате вътрешният си глас. Медитацията е начин да опознаете себе си отвътре навън и да се свържете с автентичното си аз.

[Брой гласове:3    Average: 5/5]
Share on facebook
Facebook
Share on email
Email
Share on print
Print
Share on pinterest
Pin
Галя Лазарова

Галя Лазарова

Развива се професионално в сферата на дигиталния маркетинг и графичния дизайн. Свободното си време прекарва в снимане, рисуване/ илюстриране и писане. Щастлива майка на едно прекрасно момче, с което обожават да пътуват и да откриват нови неща. Носи в себе си морето, обича разходки из любимия Пловдив, вдъхновява се от всичко позитивно и добро. Безкрайната ѝ любов към изкуството и книгите я насочва към PURA VIDA.
Галя Лазарова

Галя Лазарова

Развива се професионално в сферата на дигиталния маркетинг и графичния дизайн. Свободното си време прекарва в снимане, рисуване/ илюстриране и писане. Щастлива майка на едно прекрасно момче, с което обожават да пътуват и да откриват нови неща. Носи в себе си морето, обича разходки из любимия Пловдив, вдъхновява се от всичко позитивно и добро. Безкрайната ѝ любов към изкуството и книгите я насочва към PURA VIDA.

Може би ще ти хареса да прочетеш и това: