Магическите Виена и Братислава по Нова Година

Share on pinterest
Pin
Време за четене: 5 мин

Виена и  Братислава са още по-великолепни, когато са облечени в Коледните си светлини

Тази година решихме, че вместо да сме в ресторант или бар, ще пътуваме за няколко дни, за да посрещнем Нова Година. Без много да се чудим, аз изстрелях, че ми се ходи във Виена и директно започнахме да търсим самолетни билети. След няколко часа разглеждане на алтернативи, установихме, че ще е най-изгодно да пътуваме до Братислава и от там с влак до Виена. Разбира се, това си имаше своите позитиви – и двамата с моя приятел харесваме влаковете, а и щяхме да имаме време да разгледаме, както Братислава, така и Виена.

Споделям ви приключението ни за три дни, които в крайна сметка май се оказаха твърде недостатъчни за всичко.

Братислава

Братислава е столицата на Словакия и има население 463 000 души. Не особено голяма, но пък пълна с интересни локации. Тъй като пристигнахме късно вечерта, се настанихме и се разходихме за кратко в района ни и на другия ден станахме с нови сили. Обиколихме Стария град на Братислава, в който има много забележителности, наредени една след друга.

Братиславският замък

Разположен е в близост до Дунав и гледа към моста, наречен „Новия мост“, въпреки че всъщност е най-стария в града. В едната му страна е разположен най-известния им гурме-ресторант – UFO. Замъкът е построен през 907г. и се вижда от всички части на града. Твърди се, че от тук е минавал древния път на Кехлибара. През 1811г. е бил опожарен, но е бил напълно възстановен през 1950г. Сградата функионира като музей, който за наше нещастие беше затворен, но пък се насладихме на хубави гледки към р. Дунав и близка Виена.

Братислава

След замъка посетихме катедралата Свети Мартин, поразходихме се, посетихме традиционните им базари по случай Коледа, от които си взехме магнитче, греяно вино и нещо много вкусно за хапване – техните традиционни Цигански печенки, които представляват сандвич, в който има месо и печен, сладък лук. Беше.. ммм! След това се натъкнахме на концерт до реката по залез, беше красиво, но влака за Виена вече ни очакваше.

Виена

Пристигнахме след по-малко от час, настанихме се и излязохме на разходка и вечеря. Посетихме веригата ресторанти Vapiano, за които не бях чувала, но е било голям пропуск. В бизнес идеята им е заложено да нямат сервитьори и да приготвят храната пред всеки клиент. Така, за по-малко пари, получаваш едни удивително вкусни спагети, които са в огромна порция. Отядохме си, а това е само началото.

Белведере

На другата сутрин пихме кафе в кафенето под нас, което се оказа турско. На вратата ни посреща най-усмихнатия човек, настани ни и не ни позволи да си пием кафето на крак. Донесе ни всичко, което бяхме поръчали, поговори си с нас, а за изпът ни набута 2 Red Bull-a в ръцете за повече енергия. На всичкото отгоре не ни позволи да си платим сметката. Не бях виждала човек с толкова мило отношение към клиенти.

Тръгнахме пеш към Belvedere, което се намираше на половин час пеш. Стигнахме и се натъкнахме на прекрасен базар. Наредихме се на опашката  за билети и чакайки се изкушихме да си вземем по едно греяно винце в прекрасни чашки – ботушче.

виена и братислава

Стигнахме до касата след близо час и половина, където ни казаха, че може да влезем чак в 17:30ч. Уви, тъй като стояхме там от сутринта, решихме, че още 5 часа ще ни дойдат в повече. Затова пък изядохме по един вурст в питка с картофен чипс и се запътихме към забележителностите на центъра.

Св. Стефан

Влязохме в значителната катедрала Св. Стефан, която е изградена в романски и готически стил. Височината на южната ѝ кула е 136,44 м, а на северната – 68,3 м. Оказа се, че никоя друга църква в Австроунгарската империя няма право да бъде по-висока. Както се вижда и от снимката по-долу, беше препълнено с туристи, които също като нас бяха като изгубени.

Виена Св. Стефан

Освен с невероятната си архитектура, Виена ме изненада и с хилядите си светлини. Върнах се в детството и започнах да подскачам от вълнение.

Радвах им се все едно раздават безплатен шоколад!

Виена и Братислава

Светофарите ни провокираха да се пазим с повишено внимание. Те разказваха как някой, някъде ни обича.

Продължавахме да се разхождаме безспирно и само през няколко часа влизахме на топло за храна или кафе. За първи път денят на 31 декември ми беше толкова активен. След като Иво изяде един сладолед на топло, а аз пих горещ чай, отидохме на площада във Виена, където имаше доста готини soul банди. Послушахме ги, но в един момент ни стана много студено. Решението беше нашето любимо метро в посока Пратера.

Виенското колело

Съвсем скоро пристигнахме и се разходихме в Пратера. Поради по-малкия брой хора вятъра брулеше още по-силно. Качихме се на закритото Виенско колело и се насладихме на Виена от високо. Аз установих, че имам страх от високо, ако повърхността под мен не е стабилна, но ето – още едно нещо, което да боря.

Виена и Братислава

След това послушахме концерта в двора на Пратера, пихме по едно греяно вино и се върнахме към центъра, където музиката наистина беше много, много добра! Посрещнахме 2020г. с чаши с шампанско в ръцете, заобиколени от хиляди непознати, които се забавляваха от сърце. На никой не му пукаше как изглеждаш, какво ще кажеш или как танцуваш. Нямаше никакви фойерверки, може би в Австрия са осъзнали нивото на замърсяване, което причиняват, единствено ги излъчваха по екраните на концерта. След като батериите ни тотално паднаха, се прибрахме, за да поспим. На другата сутрин трябваше да се връщаме към Братислава за полета ни, който беше вечерта. Отмениха го за по-късно, което ни позволи да имаме повече време във Виена. По препоръка на моята приятелка – Аня, посетихме най-известното им кафене, с типичен, Виенски щрудел и Виенско кафе. Мерси, Аня! Има защо хората да се струпват там, наистина е много вкусно!

Дойде време за Шьонбрун

Вероятно всеки от вас е чувал за него, но все пак ще разкажа на кратичко, тъй като тук успяхме да влезем, за щастие. От построяването му, до момента, дворецът се е променял многократно, но през XIX век в него живее император Франц Йозев. Той е един от първите хора, които са ставали в 4 сутринта. Правил е сутрешната си рутина и отделял време за молитва и подреждане на задачите си. Работил е от изгрев до залез и е имал много стриктна и натоварена програма. Оженил се е за братовчедка си, която е била изключително красива дама. Имат няколко дъщери, като всички освен една, са били омъжени по политически причини. Прочетете повече в Wikipedia или други исторически източници, ако ви е интересно.

виена и братислава

Това беше най-интересното ми посрещане на Нова Година, изпълнено с вълнение, преживявания и нови места. Виена и Братислава са прекрасни столици, които заслужават вашето време и внимание. Архитектура, история, изкуство, храна – всички те ще ви заредят с енергия. Но въпреки красотите по Земята, отново ще кажа, че е най-важно с кого споделяш живота си. Благодаря, че се лигавиш почти колкото мен!

И благодарим, че прочетохте този мини пътепис.

за довиждане

Share on pinterest
Pin
Пепа Драгоева

Бранд мениджър по професия, певица през свободното време и мечтател - постоянно. През 24-те часа, с които разполага всеки ден, се занимава с хиляди неща, та дори и остава време за приятели и един заек - Льольо. Преди това учи химия, но рязко сменя посоката към маркетинга и твърди, че това е едно от най-добрите й решения. Мечтае за свят, пълен с по-усмихнати хора, обича да пътува и да е сред приятели на по чаша вино. Любовта й към изкуството и красивите неща я доведе в PURA VIDA.

Последвайте ни в социалните мрежи:

ezgif-7-941395ec62b3
ezgif-7-3eb60ea2efe1

Може би ще ти хареса да прочетеш и това: